A honlap elemzés szerepe a webshop népszerűsítésében

Sokan szeretnének részesei lenni az online kereskedelem világának, hiszen elsőre ez viszonylag egyszerűnek tűnik. A háttérben azonban komoly munkák folynak azért, hogy egy webáruház nyereséget hozzon. Külső szemlélőként ezekről a feladatokról mit sem tudunk, amíg szereplőivé nem válunk mi is ennek a folyamatnak. Az első fontos elvégzendő feladat a webáruház megtervezése és megépítés után a honlap elemzés. Ezt minden esetben el kell végezni, ha tényleges eredményeket várunk.

honlap-elemzesA honlap elemzés során ugyanis kiderülhet, hogy mit csináltunk rosszul a weboldal építése során és még időben kijavíthatjuk azokat, valamint olyan dolgokon is változtathatunk, amelyekkel népszerűbbé tehetjük az internetes áruházat. A honlap elemzés során kiderülhet az is, hogy mekkora igény van azokra a termékekre, amelyeket a webáruházban szeretnénk forgalmazni. Az egész elemzés ugyanis egy online piackutatással kezdődik. Ilyenkor érdemes arra is figyelni, hogy a webshopban olyan kifejezéseket használjunk, amelyekre a látogatók gyakrabban keresnek, így nagyobb valószínűséggel találnak rá a mi áruházunkra.

Szintén a honlap elemzés alatt derül ki az is, hogy elég átlátható-e a weboldalunk. Ez is nagyon fontos, hiszen a vásárlók nem szeretnek sokáig keresgélni a termékek között. Sokan azért vásárolnak az interneten, mert itt egyszerűen megtalálják azokat a holmikat, amire szükségük van. Nem kell az áruházak polcai között bóklászni, nem kell sorban állni a pénztárnál. Ezért érdemes könnyen áttekinthető és egyértelmű kategória oldalakkal dolgozni.

Persze arra is figyelni kell, hogy az egyszerű kezelhetőség mellett, azért látványos is maradjon a weboldal. A látogatók szívesen maradnak tovább és gyakrabban visszatérnek, egy elegáns és kreatívan megszerkesztett weboldalon. A honlap elemzés elmaradhatatlan munkafolyamata az optimalizálásnak is. Ekkor derül ki ugyanis, hogy milyen módszert érdemes használni, hogy melyek azok a termékek vagy szolgáltatások, amelyekre érdemes építeni a népszerűsítő kampányt. Ezt a munkát bízzuk mindig a profikra!